» Blog » Ułatwianie kontaktu z userem...
09-07-2007 10:59

Ułatwianie kontaktu z userem...

W działach: Poltergeist | Odsłony: 1

Próbowałem dziś wysłać informacje prasowe: o konwencie (planszowkon), o całkiem niezłym warhammerowym konkursie rpgowo-bitewniakowo-cotamjeszcze oraz o pokazach Talismanu na Polconie (4 edycja magii i miecza). Po minutach spędzonych na szukaniu mejli do redakcji dałem sobie spokój. Wszędzie śmieszny formularz, bo redakcja panicznie boi się spamu...

Serio, to nie jest dobra droga do kontaktowania się przez sponsorów, media czy szaraczków z drobnymi newsami.

Tak, wiem, że mogę dodać ręcznie. Ale serwisów jest sporo, każdy ma redakcję i wolę wysłać gotowe info mejlem.

Oczywiście powyższa uwaga jest nieżyczliwa i jej celem jest dosranie redakcji, nie zaś zmiana powyższego stanu.
0
Nikt jeszcze nie poleca tej notki.
Poleć innym tę notkę

Komentarze


beacon
   
Ocena:
0
Akurat w przypadku poltera w zakładce 'redakcja' działu konwentowego są mejle redaktorów. Poza tym - szef działu subskrybuje newsletter i dostał tego newsa, tylko go jeszcze na wieść nie przetworzył. O nic się nie martw ;)
09-07-2007 11:08
starlift
    Nie ma mejla
Ocena:
0
do Ciebie, tylko do Urko. :>

Ha! :)

I sie nie martwie, dam sobie rade. Bo Cie na przyklad znam. Ale nie jest to ulatwianie innym.
09-07-2007 11:23
Ra-V
    ?
Ocena:
0
Przeciez nawet jak wejdziesz w formularz do wysylania maila to nad nim masz pelny adres, ktory mozesz sobie skopiowac do programu pocztowego. Zatem widac tu ulatwienie w postaci formularza zebys nie musial korzystac z zewnetrznych programow.
09-07-2007 11:31
13918

Użytkownik niezarejestrowany
   
Ocena:
0
Już dawno o tym pisałem, że "wyślij wieść" jest mało widoczne dla przeciętnego usera. Ale red. Poltera wyjaśniła mi gdzie jest ta rubryczka. Ja już wiem. A Oni?
09-07-2007 12:04
vanderus
   
Ocena:
0
Ja jakoś nie bardzo mogę zrozumieć w czym leży problem - przeciez maile do ludzi z redakcji są widoczne w zakładce redakcja. Przecież wieść można dodać i nie trzeba mieć sokolego wzroku, żeby znaleźć miejsce gdzie się tego dokonuje.

I tak w ogóle - po co informacja o nieżyczliwości tego wpisu?

Pogubiłem się, zupełnie nic nie rozumiem.
09-07-2007 13:16
starlift
    Eee...
Ocena:
0
Sa widoczne? Dla mnie link do formularza to nie jest widoczne.

Natomiast Borejko, przycisk wyslij wiesc, to ja widze. Ale nie bede recznie dodawal wiesci na 10 serwisow. Od tego wymyslono informacje prasowe, zeby redakcja sama z tym zrobila to, co chce.

Brak mi adresu pod ktory moge takie cos wyslac, brak mi podanych normalnie e-maili.

Niektorzy maja link do mejla, niktorzy link do formularza. W formularz nie klikam, bo mnie nie interesuje, stad nie wiem, ze tam jest podany pelny mejl.

Ale to jest moj blad, czy blad usability? Takie modne slowo ostatnio. :P
09-07-2007 13:43
vanderus
   
Ocena:
0
Zaraz, zaraz - ale czy to nie organizatorowi zalezy na tym, by jego inicjatywa byla rozgloszona? Czy to nie ogranizator stara sie rozreklamowac swoja impreze? A ktos chcacy, z checiami bez problemu znajdzie mozliwosc kontaktu z czlonkami kazdej redakcji. Wystarczy wiec podchodzic do tematu wlasciwie.

Na codzien wspolpracuje z organizatorami konferencji, serwis ktory robie patronuje wielu z nich, wspolpracujemy z najwiekszymi podmiotami na rynku, tak wiec wydaje mi sie ze mam pewne pojecie, jak tego typu relacje wygladaja i winny wygladac.
09-07-2007 13:49
starlift
    Heh,
Ocena:
0
A jesli tego samego mejla chce znalesc sponsor, reklamodawca, partner?

Zreszta co za roznica komu jest potrzebny mejl, wg mnie jest zupelnie niepotrzebnie zamaskowany za linkiem "wyslij".

I podejscie jakie prezentujesz prowadzi do zamkniecia sie na newsy poza tzw. glownym obiegiem. Jesli org nie jest ze srodowiska albo robi cos nowego i brak mu doswiadczenia by wcisnac sie mozliwie wszedzie to nie dotrze do tak wielu serwisow, jak osoba z danego srodowiska. I serwis powinien ulatwiac mu przeslanie informacji, a nie odwrotnie.

I jasne, ze chciec to moc. Zgadzam sie. Chodzi mi tylko i wylacznie o poziom latwosci w dostepie do kluczowych osob w serwisie, a wiem co mowie, bo caly czas to do mnie zwaracja sie ludzie z prosba o mejla do "gory" poltera, bo sami nie moga znalesc.

Tak bylo calkiem niedawno z Ailen, tak bylo z 2 tyg. temu gdy trzeba bylo akceptowac film/reklame polconu. Wtedy to ja sle smsmy i mejle z... mejlami do Drakera i Rebounda. No chyba mi nie powiesz, ze tak powinno byc.

IMHO mejle sa zamaskowane i trudno dostepne dla osob nie wgryzionych w struktury serwisu.

Nie atakuje, zwracam uwage na drobny blad w usability, ktory utrudnia zycie ludziom, ktorzy maja do przekazania informacje dla serwisu informacyjnego.

Jezz, strach sie wypowiadac.
09-07-2007 13:55
vanderus
   
Ocena:
0
Odnosnie latwosci - wchodzisz na strone glowna, znajdujesz link "kontakt". Klikasz. Otwiera sie strona z adresem redakcji - jak mozna to zrobic prosciej? Jesli ktos takiej drogi nie potrafi przejsc samodzielnie, to - bez urazy - ale nie najlepiej o nim swiadczy. Czyzbys chcial wielkiego banera z tekstem "chcesz sie u nas zareklamowac"?

Mail zas do osob z redakcji nie jest zamaskowany, po prostu na stronie zawarty jest formularz, tak abys nie musial uzywac Outlooka aby w ogole maila wyslac. To jest wlasnie owa prouzytkowosc, tylko nie rozumiem czemu dla Ciebie jest ona problemem?

A poglad, ktory prezentuje nikogo na nic nie zamyka. Ot, serwis stara sie wyjsc naprzeciw oczekiwaniom udostepniajac wszelkie mozliwe dane najprosciej jak sie da. Naprawde, latwiej sie juz nie da. Dwa klikniecia i po sprawie. Ale jesli organizator nie potrafi sobie z tym poradzic lub po prostu mu sie nie chce - to juz problemem organizatora. I tyle.

Przy czym podkresle moze zeby nie bylo niejasnosci, to sa zasady ktore ja znam, w oparciu o ktore pracuje sie w portalach branzowych, co nie znaczy ze wypowiadam sie odnosnie polityki Poltera jako takiego.

Swoja droga - dlaczego strach sie wypowiadac? Merytoryczna dyskusja na temat Twojego wlasnego pogladu Cie przeraza?
09-07-2007 14:12
starlift
    Re:
Ocena:
0
Wez kliknij w ten kontakt i znajdz mi tam mejla. Wtedy bedzie merytoryczna dyskusja.

Usability to zostawienie uzytkownikowi wyboru, czy chce wyslac mejla ze swojego programu, czy sie bawic w formularze. Zwykle podaje sie mejla i pod spodem formularz. Prawo konwencji.

Strach sie wypowiadac, bo zamiast merytorycznej dyskusji na temat usability wlacza sie ludziom "organizatorowi sie nie chce szukac to niech spada".
09-07-2007 14:22
vanderus
   
Ocena:
0
Przede wszystkim, szczerze Cie upraszam dla przyjemnosci dyskutowania przez nas obydwu, bys nie nadinterpetował moich słów, nie wyrywał ich z kontektu, ani nie dowodził rzeczy, których wcale nie powiedziałem. Możemy bowiem sympatycznie rozmawiać, albo bawić się erystyczną szermierkę, a nie to drugie było moim celem.

Klikajac w kontakt znajduje adres "[email protected]", a co wazniejsze numer telefonu, ktory - co pewnie doskonale wiesz - wszelcy potencjalni partnerzy i reklamodawcy preferuja. Tak wiec dalej pytam - gdzie ten problem?

Owe zostawienie uzytkownikowi wyboru jak najbardziej funkcjonuje, choc wcale nie jest konieczne. Powiem wrecz, ze bardzo czesto jest wybierany tylko formularz. Tak jest latwiej - zarowno dla osoby ktora szuka kontaktu, jak i dla redakcji. Polter wychodzi na przeciw oczekiwaniom i mozliwym zapotrzebowaniom czytelnikow i adresy swoich redaktorow podaje. Jak sie nie myle, znowu trzeba w tym celu wykonac raptem dwa kliniecia. Ponawiam pytanie - gdzie lezy problem?

Na koniec, prosze wykaz mi w ktorym miejscu nie podejmuje merytorycznej dyskusji nad postawionym przez ciebie tematem, a ograniczam sie do jednego zdania.

Jesli zas chodzi o Twoje podejscie, to pragne tylko zauwazyc ze slowami "śmieszny formularz" czy tez "redakcja panicznie boi się" dowodzisz rzeczywiscie malo zyczliwego szukania dziury w calym, urabiania sztucznego problemu, niz proby pomocy serwisowi poprzez zwracania na rzeczywiste, warte poprawy uchynienia.
09-07-2007 14:38
starlift
    Heh.
Ocena:
0
Bylem w redakcji dluzszy czas. Nigdy, nigdy nie dostalem mejla z formularza.

To, ze ludzie sie mnie pytaja o adres do redakcji, jest chyba dosc znamienne.

To, ze sam mam trudnosc w znalezieniu mejla do przesylania info prasowego, w przypadku serwisu, ktory "z tego zyje", to chyba konkretny punkt na minus.

Problem jest w ogolnym utrudnieniu kontaktu. Nie jest jakis nie wiadomo jak duzy, po prostu jest. Stad taka a nie inna sugestia, ze moze by to ulatwic, bo:
1. nie chce byc skrzynka kontaktowa dla poltera
2. sam chce miec jasny mejl to info prasowego, z pewnoscia, ze mejl zostanie odberany

Wyslij cos na [email protected], jestem niemal pewien, ze nikt tej skrzynki nie odbiera. Znaczy moze teraz tak, wczoraj pewnie nie.

09-07-2007 14:49
vanderus
   
Ocena:
0
Jestem w redakcji zdecydowanie, zdecydowanie krotszy czas. I dostalem mail z formularza. Dodatkowo, u siebie w portalu rowniez uzywam formularza i stosunek maili z tego modulu, a maili tradycyjnych jest mniej wiecej jak piec, szesc do jednego na korzysc formularza. Dlaczego? Bo to jest latwiejsze i wygodniejsze. Dlatego tego typu moduly w ogole wymyslono i sie je czesto spotyka.

To ze ludzie pytaja Cie o adres redakcji, w sytuacji gdy tak prosto jest go znalezc jest rzeczywiscie znamienne. Tylko chyba dowodzi nie tego, o czym mowisz.

To ze ty masz problem znalezc mail, ktory ukryty jest za jednym lub dwoma logicznymi kliknieciami jest co najmniej dziwne. I jedyne co mi przychodzi do glowy, to to o czym pisales w samej notce, ze po prostu nie chcialo Ci sie, wolales to zrobic inaczej.

Jesli nie chcesz byc skrzynka polterowa - rozumiem Cie. Po prostu poinformuj o tym pytajcego i po problemie.

A z czystej ciekawosci - skad wiesz, ze adres redakcji nie jest sprawdzany? Jestes tego niemal pewien na jakiej podstawie?
09-07-2007 15:17
starlift
    Heh.
Ocena:
0
Ki, masz sporo racji. Niemniej w interesie portalu jest ulatwianie kontaktu, dla mnie i paru osob ulatwieniem jest nie ukrywanie adresow e-mail za zbednymi kliknieciami. Wystarczy cos takiego:

E-mail: [email protected] (wyślij)

I po problemie.

Skad wiem? Przypuszczam po prostu. Zdaje sie, ze na tej stronie adres jest zupelnie zapomniany. :)
09-07-2007 15:28
Ra-V
    Macku
Ocena:
0
jezeli masz link: wyslij e-mail i wypowiadasz sie, ze nie klikasz w niego bo tam na pewno jest formularz to o czym tu jeszcze rozmawiac?

Kliknij, zobacz, ze sie mylisz, ze poza formularzem masz w pelni kopiowalny adres e-mail i przestan rzucac bzdurnymi oszczerstwami jak nawet nie chcialo Ci sie sprawdzic o czym piszesz.

Zreszta adres do naczelnego i wydawcy znasz na pamiec. Tak samo jak do obu zastepcow.
09-07-2007 16:08
starlift
    Tak
Ocena:
0
i dlatego go podaje ludziom na gg i jak do mnie dzownia.

Z tym, ze teraz nie chcialem naczelnego. :)

Poza tym to zadne oskarzenie _to droba uwaga o usability_.
09-07-2007 16:28
karp
   
Ocena:
0
napisałbym, ze z igły widły, ale nie ma nawet igły...
- cała redakcja ma "wyślij" po kliknięciu którego jest widoczny e-mail.
- sponsorzy, reklamodawcy itp mają osobną zakładkę reklama, gdzie jest podany e-mail.
- rozwiązania typu "wyślij" są powszechnie stosowane w sieci (miedzy innymi na serwisach prasowych).

no i teraz, jesli ktoś woli wysłać sms/e-maila do Ciebie z zapytaniem, niż kliknąć i sprawdzić jak to działa, to chyba faktycznie jest problem - z tym, że nie serwisu. może znajomi, o których piszesz są zbyt leniwi aby otworzyć stronę www?
09-07-2007 16:28
starlift
    Byc moze.
Ocena:
0
Niemniej jest taki trend, ze wszystko sie ulatwia i jest to jedna z rzeczy, ktora mozna uproscic. Mi dzis zabraklo latwego kontaktu.

Fakt, nie przypuszczalem, ze formularz kryje otwarte mejle. Moj blad. Niemniej po co po nie klikac, skoro mozna je wyciagnac.

IMHO latwy kontakt, a nawet bardzo latwy, to dosc wazna rzecz.
09-07-2007 16:38
Chavez
   
Ocena:
0
Patrz, a moj zawsze znajda i mam pelno maili z formularza :P
09-07-2007 20:32
996

Użytkownik niezarejestrowany
    starlift
Ocena:
0
jesteś nieżyczliwa gnida i znowu dosrałeś polterowi ;P
09-07-2007 20:50

Komentowanie dostępne jest po zalogowaniu.